Dessa Break Ups utomlands kommer att få dig att tänka två gånger innan du bokar en romantisk resa

Innehållsförteckning:

Video: Ekonomihjälpen: parekonomi 2024, Juli

Anonim

För dem som klarar av en vecka bort kan ett par semester stärka ett band, förbättra ditt sexliv och leda till en långvarig relation. Eller så kan det leda till ett snabbt och brutalt uppbrott innan du har haft en chans att prova utländska tullfria.

Att gå bort med din partner kan skapa eller bryta ett förhållande. För många är det första gången du spenderar varje minut med din partner - från bufféer till frukost och vistelse på solstolen, till att skura stranden vid middagen medan du anländer med alltför ivriga restauratörer.

Men ibland går det inte planerat. Oavsett om en två veckors resa i Alicante som slutade i en katastrof eller en parresa till Sydostasien som slutade när missusen flydde med en Bali-surfer, vi känner alla till någon som har fått sitt hjärta sönder utomlands. Här berättar vänner och familj av Kultur Trip sina historier.

Hjärtbrott på XX-vägen © Alex Mellon

Problem i Thailand

”Jag hade sett den här flickan en kort tid i London, då hon flyttade till Bangkok för en universitetsperiod. Innan hon lämnade nämnde hon att jag borde besöka och, om jag gillade det, överväga att flytta över ett tag när hennes mandatperiod var slut.

Inom några dagar efter bokning av mina biljetter började allt bli lite konstigt och ansträngt genom de ständiga långa avlägsna telefonsamtala på sena kvällarna.

Eftersom jag hade köpt biljetterna, var jag fast besluten att gå ut och få det att fungera, vare sig det var i en romantisk relation eller som vänner.

Dagen jag kom var mycket nervtäckande, men jag trodde att det inte skulle bli lika dåligt som jag gjorde i huvudet.

Vi träffades på flygplatsen och efter att jag tappade mina påsar i hennes lägenhet gick ut för en drink. Tyvärr åkte vi till Khaosan Road - en modern Sodom eller Gomorrah - och definitivt inte rätt plats att komma ikapp och rensa luften.

Vi hamnade i en bar med hennes vänner från universitetet. För att komma igenom ångesten och besvärigheten drack jag rikliga hinkar med whisky. Efter ett tag var spänningen för stor, så jag gick ut för att få lite luft. När jag kom in igen möttes jag av synen på henne som kysste sin nya pojkvän.

Vi gick tillbaka till hennes lägenhet, där ett argument bröt ut som fortsatte under hela natten, bortsett från korta ögonblick av tystnad som prickades av mig som kräkade upp whisky hinkar jag hade konsumerat tidigare.

På morgonen berättade hon för mig att jag inte kunde bo i hennes lägenhet längre och kastade mig snabbt ut på gatan. Detta var den första dagen på min tre veckors romantiska resa till Thailand. ” A, London

Hjärtan bryter som en nybakad baguett © Alex Mellon

Förbannad i Paris

”Jag hade sett den här flickan i några månader och bestämde mig för att överraska henne med en lång helgresa till Paris, romantisk jag känner. I mitt sinne föreställde jag mig att vi smuttrade kaffe vid Louvren, stal en kyss under Eiffeltornet och gick arm-i-arm ner Champs-Élysées. Det skulle vara en chans för oss att undgå arbetets allvar och släppa loss.

Jag hade förberett allt på en tee, men som det sägs säger livet inte alltid som du planerat. När vi anlände till hotellet, nära Gare Du Nord station, såg det inte ut som annonsen och vi tillbringade timmar med att försöka hitta en annan innan vi avgick till vårt öde och bunkade ner i ett förfallet och smutsigt rum. Mitt vykortideal för Champs-Élysées blev krossat när vi blev stingade av de galna priserna, som på en budget, lämnade oss med lite kvar att spendera.

Ett långt par dagar nära bröt och dela en säng med några tvivelaktiga fläckar, började pressa vår unga relation. Trött och tydligt ivriga att komma hem krångade vi ständigt under semestern. Den sista spiken i kistan saknade nästan returflyget vilket orsakade en mindre kranskärl och lämnade oss som behövde en semester från vår semester.

Min ex, som, visar sig, var en massiv tro på astrologi och tarot, tog den katastrofala resan som ett tecken på saker som kommer. Vi pratade inte några dagar efter att vi återvänt hem och hade gått sönder inom en vecka. Jag klandrar fortfarande Paris men kanske var det inte meningen att vara det. ” A, Manchester